לאחר תביעה לביטול המינוי: מנכ"ל מועצה אזורית באר טוביה התפטר מתפקידו

תום נדיל, שמונה באפריל האחרון למנכ"ל המועצה על ידי ראש המועצה החדש, בן כהן, התפטר מתפקידו – שלושה חודשים לאחר שהעמותה הגישה תביעה לביטול המינוי
תאריך פרסום:

באפריל האחרון מינה ראש המועצה הטרי בבאר טוביה, בן כהן, מנכ"ל חדש למועצה. ימים בודדים לאחר המינוי נמסר לעמותה מידע כי המנכ"ל שנבחר, תום נדיל, אינו עומד בתנאי הסף לתפקיד. נדיל אמנם הציג לפני ועדת המכרזים שבחנה את מועמדותו ניסיון עשיר בעשיה ציבורית וחברתית, אבל ברור היה שאין לו את הניסיון הדרוש לתפקיד החשוב שאליו נבחר – מנכ"ל באחת המועצות האזוריות הגדולות בישראל. לפי תיאור התפקיד החדש שפרסם לאחרונה משרד הפנים, על נדיל היה להוכיח כי הוא בעל ניסיון של 4 שנים בניהול צוות בן 7 עובדים לפחות, ומקורות החיים של נדיל עלה בבירור כי הוא רחוק מצבירת הניסיון הדרוש.

מספר ימים לאחר המינוי פנתה העמותה למועצה בדרישה לבטל את המינוי, ולאחר שהמועצה סירבה לכך בתוקף, הגישה העמותה בתחילת חודש מאי תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, וביקשה כי בית הדין יבטל את המינוי.

לאחר עיון במסמכים שהגיש נדיל למועצה לצורך הוכחת העמידה בתנאי הסף לתפקיד, משרד הפנים הצטרף לעמדת העמותה, וטען בפני בית הדין כי נדיל אינו עומד לא רק בתנאי הסף הדורש ניסיון ניהולי מתאים, כפי שטענה העמותה, אלא גם בתנאי הסף הדורש ניסיון מקצועי רלוונטי לתפקיד הבכיר.

מספר שבועות לאחר שהוגשה לבית הדין עמדת משרד הפנים, נדיל הודיע הבוקר (16.7) לבית הדין כי הגיש את התפטרותו מהתפקיד, וזו תיכנס לתוקף בימים הקרובים.

כזכור, למינויו של נדיל קדם מינוי נוסף שנדון תקופה ממושכת בבית הדין לעבודה, אז הגישה העמותה תביעה לביטול מינויה של המנכ"לית הקודמת, ד"ר דנה סיון, גם כן בשל אי-עמידה בתנאי הסף לתפקיד. סיון סיימה את תפקידה עם מינויו של נדיל לתפקיד שממנו התפטר הבוקר.

עו"ד איתי צורף, חבר הצוות המשפטי בעמותה: "תפקיד המנכ"ל ברשות המקומית הוא אמנם משרת אמון, אבל זה לא אומר שאפשר להקל בבחינת תנאי הסף ולבחור במועמד או במועמדת שלא מביאים איתם את הניסיון הדרוש שאותו קבע משרד הפנים. למרבה הצער, למרות שמדובר בתפקיד בכיר שמשפיע אולי יותר מכל גורם אחר על עבודת הרשות המקומית ביומיום, אנחנו עדים ליותר ויותר מקרים שבהם ראשי רשויות מעגלים פינות וממנים מנכ"לים חסרי ניסיון. בסוף מי שנפגע הם הרשות המקומית והציבור".

בניין המועצה האזורית באר טוביה (צילום: אתר המקור)
עיצוב ופיתוח: קבוצת מינוף